Riskerar vi att missa äldre kunder om vi gör en helt engelskspråkig affär?

Fråga

Vi är tre killar runt 20 som håller på att utveckla en webshop inom heminredning. Enligt den marknadsundersökning vi gjort är vår målgrupp för en webshopp främst yngre men även en del som är 50+. En ganska stor del av dessa kunder är inte superbra på engelska. För oss är det självklart att använda engelska då det mesta vi själva läser är på engelska, alla texter om företagande är på engelska och de produkter vi säljer har väldigt bra beskrivningar på just engelska.
Vi kommer satsa på att ha en bra service och kundtjänst men det märker ju kunder först när de beställer eller kontaktar oss.
Riskerar vi att missa äldre kunder om vi gör en helt engelskspråkig affär?
Håller vi på och overthinking hela grejen?

Svar

Först och främst vill jag bara säga att det låter som ni har ganska bra koll på läget. Det viktigaste är att ni har bra produkter och service vilket ni själva nämner. Att få in nya kunder till er shop handlar ju om att bygga upp ett varumärke och att sprida det genom saker som reklam, befintliga kunder, lokal och nationell uppmärksamhet och mycket mer. Såklart finns det olika skolor om hur detta görs bäst och det är lätt att stirra sig blind på olika gurus "vinnande recept". I det långa loppet handlar det om att göra något ni själva tror på och som är givande för er. Det gör att ni kan behålla den genuina glöden ni hade från början och hitta tillbaks till den när ni behöver extra motivation, Om ni har kul och gör något ni tror på kommer era kunder märka av det och det är väldigt viktigt i det långa loppet.
Om ni inte vill riskera tapp för svensktalande kunder men ändå ha en engelsk shop så kan ni använda er av vår multishop-funktion. Då kan era kunder välja själva om de vill ha svenska eller engelska i shoppen samtidigt som ni säljer från ett och samma lager.
Lycka till!



Comments

Lämna en kommentar

Har du problem att komma igång eller har du andra frågor? Skriv till oss på support@pandacommerce.net

Nyhetsbrev