Kom igång med E‑post & Meddelanden

Under Butiksinställningar >  E-post & Meddelanden finns inställningar för e-postadressen och mallar som används vid kommunikation med kund.

Utgående e-post

Det finns två sätt att skicka e-post till era kunder (så som orderbekräftelser):

  1. Genom oss och då behövs bara att ni lägger till er e-post adress samt spf-records hos domänleverantör.
  2. Skicka med SMTP (se längre ner).

Senast skickade e-post

Klicka på Visa Meddelande för att se en logg med meddelanden som ni skickat ut den senaste tiden.


Använd egna servrar för E-post

Ni kan använda en egna e-postleverantör för att förbättra statusen, få bättre kontroll och förhindra att orderbekräftelser mm, hamnar i skräppostmappen.

Om ni klickar på den e-postadress ni angivit får ni möjlighet att lägga in uppgifter för er SMTP server. Om ni inte fyller i uppgifter för SMTP kommer de e-post som skickas att använda PandaCommerce e-postserver som delas med andra användare. Detta kan göra att e-postmeddelanden markeras som spam av kunders mail-klienter. 

SMTP inställningar för olika e-post leverantörer:

E-post mallar

E-post mallar användas för orderbekräftelser och liknande kommunikation. Text och design kan anpassas efter era krav.

Mallarna kan bestå av text eller HTML för att skapa en egen design. Liquid kod används för att visa information om order, kund, butik mm.

Läs mer om HTML mallar: Använd HTML-mall för e-post


Har du problem att komma igång eller har du andra frågor? Skriv till oss på support@pandacommerce.net